Jag och Du, Vi


Jag har världens absolut bästa pojkvän.
Även fast vi blir
 less, förbannad, irriterad, sur
på varandra så går det inte många minuter innan vi är vänner igen.
Att umgås med han 24 timmar om dygnet 7 dagar i veckan känns inte konstigt.
Snarare känns det konstigt utan han.
Såna dagar då jag är ensam är mobilen min bästa kompis.
För tänkt när man är van att kunna säga till varann att man älskar varann bara sådär,
närsomhelst, utan anledning.
Och så kan man helt plötsligt inte göra det.
Då känns det mycket bättre av att kunna skicka iväg ett sms.

Ibland känns det som om det är lite telepati..
För när man är som mest förbannad, ledsen eller förtvivlad.
Då kan man ge sej på att man får ett sms från älsklingen som säger att han älskar mig.
Då man behöver det som mest.


Tolfte December TvåTusenFyra
 Den bästa dagen.





Erik Oscar Bergman
Sofie Louise Jonsson


Vi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback