Min kväll

Nu sitter jag här i Hoting igen.
Vilken kväll det blev igår!
Klockan sex satte jag mig på bussen för att fara till Östersund.
Efter en kvart lr så märkte jag att jag hade glömt mobilen, men det gjorde inte så mycket för att Oscar skulle ju komma idag.
Så jag satte mig och tittade på Robert Gustavsson på Oscars dator som jag hade fått låna.
E halvtimme ifrån stan började jag drömma om min säng, det skulle bli så skönt att lägga sig.
Då slog det mig, jag hade glömt nyckeln!
Hur gör jag nu då? Jag väckte hon som satt bredvid mig och frågade om jag fick låna hennes och ringde Oscar.
Han försökte i sin tur få tag på Akelieus medan jag fick vara hos Jon o Jessica. 
Oscar fick inte tag på dem så jag fick ta 22 bussen tillbaka till Ström. 
Halv tolv kom jag fram, och ingen Oscar fanns det där. Det snöade och blåste, jag var trött och pissnödig och irriterad. Efter en kvart började jag gå. 
Jag hann upp till hälsocentralen, då började jag bli oroligt. Vart fan var han?
Stog där och väntade i fem tio minuter, innan jag funderade på att gå till Alex, men hon hade ju aldrig vaknat och ingen mobil hade jag så jag kunde ringa till henne. Klockan var då tio över 12.
Såg då att en lastbil svänga in på shell, så jag skyndade mig dit och frågade om jag fick låna hans mobil.
Ringde Oscar, han stod på busstationen, fy vad lättad jag blev! Jag trodde han hade kört i diket lr nått.
Så nu sitter jag här efter en kväll som idag känns som en enda stor dröm.
Ska göra ett nytt försök att ta mig till stan idag.
Önska mig lycka till!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback