Upptäcksfärd

Söndag, slappardagen.
Fram till två hade jag åstadkommit noll men så dök Isa o Martin upp och undrade om jag ville följa med på upptäcksfärd med picnic. Sånt tackar man ju inte nej till!
Sagt och gjort, vi begav oss åt samma håll som igår fast denna gång vandrade vi runt en vik och för jag ville bestiga kullen på andra sidan. Sjukt vackert var det från toppen iaf, vi bestämde oss för att äta där uppe.
Så där satt vi och åt våran picnic tillsammans, från början surrade vi en del men efter ett tag vart vi tyst.
Vem behöver prata när man bara kan sitta och titta på utsikten?
Isa är precis som jag, helt fötrollad över hur otroligt vackert det är här.
Och jag kan verkligen förstå henne, komma från Skåne där allt är platt till det här, inte konstigt hon blir alldeles till sig :)

Efter ungefär em timme traskade vi hem, hittade åt ett övergivet hus som vi såklart tog och kikade lite närmare på.
Överraskad över att den hade element, och el. Mer än vad som finns hem hemma nästan, iaf element.

Runt tre halv fyra kom jag hem, frusen som få men nöjd.
Tog och stekte lite korv och kokade makaroner, både som middag idag och lunch imorrn och i övermorgon.
För imorrn blir det en låång dag.

Nu kom Isa och Martin med skattepappren, ska ta och koncentrera sig på det.




Kommentarer
Postat av: Rebecca

Hej Sofie!

Vad vackra bilder du lagt ut, kan tänka mig att det är mkt vackrare i verkligheten.

Måste fråga; Isa, kommer från Skåne, men varifrån Skåne å vad heter hon mer.. Har en kompis som som heter Isabelle, men kallas Isa, hon bor i Skåne :D

Kram

2009-02-01 @ 21:06:04
URL: http://miriamrebecca.blogg.se/
Postat av: emmis

jaa, han är en gammgubb nu:D

2009-02-07 @ 10:41:23
URL: http://emmabergman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback