Vår!

Solen lyser! Värmer upp både taken och snön på gatorna så nu har asfalten börjat kika fram, och det gillar jag! Man blir så mycket gladare av någon anledning :)
Idag har vi fått träffa distriktscheferna för Holmen och Södra skog, även en representant från Skogmästarprogrammet i Skinnskatteberg men han ska vi få träffa mer nästa vecka för då ska vi dit och kolla läget lite. Inspirerad vart man så på vägen hem ringde jag två samtal om praktiken i maj. Så nu vet jag vilka som har hand om plantsättning och röjning runt Gäddede, framsteg!
Sen håller jag på att kolla runt lite om ledighet vid påsk, eller distansstudier som det heter!
Även om jag kan få korta ner tiden som ska vara till röjning och plantering och trycka ihop bägge till en och en halv vardera istället för två respektive tre veckor. För jag vet att jag inte kommer att jobba med det, jag vill hålla på med planeringen och därför lägger jag hellre mer tid på det så på måndag blir det till att grilla läraren Mats! Och hoppas på att man får som man vill ;)
En annan bloggare skrev om dessa, fint tycker jag! Ord man sätter på väggen :)
När jag äntligen får mitt egna hem så hoppas jag att jag har detta i hallen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback