Nobody home

image97


Ngt som jag alltid har varit intresserad av är gamla hus.
Helst när de är övergivna.Och kanske står på ngt ställe som man knappt fattar hur man kommer till.
I lördags så var vi ute och körde på grusvägar runt Omsjö. Då såg jag ett som var på andra sidan sjön.
Tänk att det faktist är någon, några som har tagit ner alla träd, brytit marken o byggt sig ett hus där ingen annan bor. Det är lite fascinerande. Det ploppar upp så mycket frågor i mitt huvud som jag skulle vilja veta då jag ser ett sånt hus. Vilka var de? När bodde de där? Varför?
Sen älskar jag att gå in i hus som är öde, se vad som finns kvar, att faktiskt veta att någon har bott där.
Lite sorligt är det ju samtidigt.
Men som det huset. Hur kommer man dit?
Finns ingen väg, måste man ta båten lr skotern över sjön då?
Hur fick de idéen att flytta dit?
Det är så mycket man inte vet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback