Hallongrottor och regn?

Har precis kört igång med lite bakning, hallongrottor.
På engång kom det ett frågetecken, skulle jag smälta smöret lr inte?
Hm, efter många funderingar smälte jag det iaf och jag tror minsann att jag gjorde fel, suprice ; )
Hoppas just nu på att den kan räddas genom att stå i kylskåpet i sisådär nån stund lr så..
Annars få jag väl ta och göra om alltihop, lucky me ; )
Dessutom ska jag köra ett expriment, jag ska trotsa receptet och använda mig av min hemlagade hjortronsylt istället för hallonsylt! Hoppas de lyckas för hjortonsylten är dyrbar!
Som jag smög för den där hjortonsylten, med ett öga på vakt för björnen och de andra på hjortonen..

Igår vart det då en sväng till Björkarnas stad och Josse o Jörgens hem. En fin etta med två söta katter och en del knäck.
Med mandel lr utan, välja och vraka fick man som man ville!
Vid nio på kvällen började jag, Oscar och våra medresenärer hemvägen på drygt 25-30 mil.
Vid Åsele var det min tur att köra, fick en snabblektion hur man kör automat, "från och med nu har du ingen vänsterfot"
Nån mil utanför Åsele började det till min stora förtjusning att regna!
VA?! Här, Nu?
What the fuck? Underkylt regn med blötsnö på sina ställen, helt underbart att köra bil.
Sista biten till Rossön var ingen lek, höjde volymen och sjöng för fulla muggar till Black Cherry Stone medans jag smög mig fram genom norrlands urskogar.

Ja visst! Jag hann ju såklart med lite shopping med, drog med mig till Oscar till hans stora förtjusning över hela Umeå centrum och även en sväng ut på strömpilen, men han fick ju resesällskap iaf ;)

Ne men undra om man ska kolla degen kanske?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback