Typiskt

Det är en liten deppdag idag. 
Sitter ensam i lägenheten nu, Oscar är duktigt och jobbar.
Själv börjar jag då han slutar, typiskt.
Egentligen är det inte så hemskt. Egentligen.
Men det känns ändå tungt. 
Jag vet, jag tänker alldeles för mycket.
Men jag trivs inte här.
Jag trivs inte med mitt jobb.
Kommer på mig gång på gång att jag redan räknar ner.
"Jaja, jag slutar ju snart."
Det är två månader kvar.
Två månader av mitt liv är en otroligt liten del.
Men just nu känns det rätt länge.

En annan fråga som med jämna mellanrum tas upp i mitt huvud är,
vad ska jag göra till sommaren?
Oscar blir  förmodligen kvar här, men vi har ju ingen lägenhet så jag känner att jag inte kan stanna.
Och även om det skulle vara skönt att komma hem över sommaren så vill jag ju gärna vara med Oscar.

Spillde ett glas saft i sängen alldeles nyss.
Typiskt. 
Så jävla typiskt.



Kommentarer
Postat av: alex

hihi d va ju iallafall inte mitt fel =P Hoppas jag

2008-02-18 @ 18:23:57
Postat av: Mor

Jag räknar också ner, nästan jämt. Om det skulle vara någon tröst. Just nu räknar jag ner mot Ikea!

2008-02-19 @ 18:31:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback