Satinkjol

Idag kom min kjol från stylebystars.
Hade ju det lite på känn innan, och de var som jag trodde.
Den var för stor.
Men jag har seriöst funderat på att försöka sy in den.
Det är så himla länge sen jag sydda ngt, men jag minns ju att jag har varit rätt duktig på det.
I såna fall ska jag sy in den där dragkejdan sitter och då måste jag ju ta bort den o så.
Men om man syr efter den gamla sömmen fast lite längre in kan det väl inte gå på tok?
Men det kan ju inte vara så himla svårt tyck jag :)
Hm, ska fundera lite till och återkomma om jag antar utmaningen :) 


Kommentarer
Postat av: Sandra

Ja du verkar skriva spännande saker du med på bloggen :)



Ja fast det finns mer jobb då jag tage styrkorte :P

Annars så är det bra här:)

Hur går d för dig då, skulle du gå skola eller?

2008-09-12 @ 09:08:48
Postat av: Josefin

Hej! Länken i din kommentar fungerade inte men jag tittade på din blogg och scrollade ner lite och såg vilken kjol du menade.



Tycker verkligen att du ska pröva att sy om den. Det verkar ju bara var en söm mitt bak där dragkedjan är så enda möjligheten att sprätta bort den, mäta hur mycket du behöver sy in den och sen sy tillbaka dragkedjan.

Satin kan ju vara lite svårt att sy i då det är så glansigt men det går nog bra.

Om det är en dold dragkeja i kjolen så har jag en beskrivning på min blogg om hur man syr i en sådan om du blir osäker.



Lycka till!

/Josefin

2008-09-12 @ 13:31:15
URL: http://josefindesign.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback