Läget borta på Sinkaberg och Rörvik

Har varit påväg flera ggr att skriva om hur jag har det här borta på mitt nya jbb och allt.
Såå, ja. Det går kanon. Håller i filékniven så hårt så tummen har domnat bort, inte bara medan jag jobbar utan hela tiden! Men det blir nog bättre då jag har jobbat ett tag :)
Iaf, det jag gör på dagarna, hittills iaf är att filea, A B C och B lr A special tror jag visst det heter.
De bestämmer hur mycket man ska ta bort på fisken. I C så tar man bort allt som är fett, ben o stjärt och på B så lämnar en del. Lite krånglig att förklara : )
Sen noppar jag ben ur fileén.
Paketerar små bitar, typ sånadär plastförpackningar om fyra bitar.
Jaa, de är väl ungefär allt jag har gjort idag.
Fileat en hel fisk med, bättre än hon som skulle visa. Visste att mina aborrskills skulle komma till användning ;)haha!

Lägger mig tidigt gör jag. Första dagen var jag helt slut, allt är nytt och man går på helspänn hela tiden. Ingen aning om vart man ska va och när man ska va där - men nu börjar jag slappna av lite iaf.

Ne undra om jag ska lägga mig med ett korsord lr två :)

Kommentarer
Postat av: jennie

ja vet precis vad du menar när du säger A eller B eller C ;)

2009-01-28 @ 23:30:11
URL: http://jenniesaarinen.blogg.se/
Postat av: Mor

Vad kul att du trivs, hm vem kunde veta att våra fisketurer i somras skulle vara till nån nytta :-)

Kram

2009-01-29 @ 10:05:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback