Nya tag i skolan

Vilken dag!
Varit ute och röjt idag och det har säkert varit 20 grader i solen!
På lunchen satt vi alla i en glänta och njöt o förbi flyger både en fjäril och en geting. I gräset hittade Andreas den första fästingen, kanske inte lika kul men ett vårtecken iaf.
Röja är rätt roligt ändå, tiden gick jättefort och när man är 16 stycken på ett bestånd på 5 ha så ser man verkligen att det händer en himla massa! Vi hann klart innan dagen var slut så vi fick sitta o njuta en stund i solen innan det bar iväg till skolan där vi skulle rensa luftfiltret och fila klingan.
Imorgon är det ännu en dag ute och de låter som att det fina vädret ska hålla i sej så det känns ju inte direkt jobbigt att gå på skolan ;)
Ikväll har jag pluggat lite, gjort det jag egentligen skulle ha gjort på lovet men det spelar ju ingen roll då det ska vara inne på fredag. Sen våndas jag för dessa spindlar.. Varför ska de vara så stor?! Förut gick det rätt bra men nu när man börjat hitta flera stycken så har det blivit värre. Det är riktigt jobbigt att gå ner och duscha.. Sen sover jag dåligt med för att jag drömmer om att de är i rummet, eller ännu värre i sängen!
Längtar tills dessa fyra veckor är över om man får komma upp dit där spindlarna håller en normal storlek!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback