Skogsdagen nr 1

Idag har vi haft första riktiga heldagen ute o skogen.
Uppdraget var att göra en fyra meter bred gata åt skogmaskinerna som sedan skulle komma och gallra.
Så jag, Fredrik och Micke tog oss an utmaningen på vårat ställe.
Och det gick.. bra ändå!
Två första träden hamnade inte riktigt i den luckan jag tänkt men de for ner till marken iaf:)
Efter lite kvistning så tog jag mej an fler träd och de gick bara bättre o bättre.
Vid lunch var jag så slut i armar o händer att jag knappt kunde hålla i plastbesticken, än mindre skära upp fickpinnarna men vem brydde sej? För jag har haft en kanondag! Med massa skratt och humor :)
Efter det var de dags för första motorsågkörkortet, A. Och de klarade vi ju alla galant :)
Vi snitslade upp några träd som vi ska börja med imorrn för att sedan fara tillbaka till skolan och skriva teorin.
Och de klarade jag med! Så nu äger jag motorsågskörkort A!
Efter skolan, påväg hem, gick jag o smälte dagen och vilken känsla man får! Jag, Sofie, har tagit mej hit. Jag har fått börja göra de jag vill göra allra mest! Vem bryr sig om att jag har svårt att trycka på tangenterna nu, lr att jag har så sjukt ont i ryggen..? Jag har varit ute hela dagen och lärt mej en himla massa! Jag har fällt en massa träd alldeles på egen hand!! Fått lära mej vilka träd man ska ta och vilka man ska lämna, hur man kvistar, hur man gör så man får en bra arbetshöjd och en massa mer :)
Och de bästa av allt, imorrn ska jag göra alltihop igen!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Gud vad glad jag blir för din skull, och mycket avundsjuk. Vad bra att du uppdaterar mycket så man får följa med ut i skogen. :)Kramar

2010-01-19 @ 20:45:04
Postat av: Josefine

Men vad toppen :) Låter ju som att du har hittat rätt!

2010-01-20 @ 20:19:00
URL: http://josefinalina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback